Μέχρι και την στάχτη του! Ο Ναμπάλα Κεσάβα Ράο, γνωστός με το επαναστατικό όνομα Μπασάβα Ράτζου, γενικός γραμματέας του παράνομου ΚΚ Ινδίας(Μαοϊκού) εξακολουθεί να θεωρείται επικίνδυνος ακόμη και μετά τον θάνατο του! Για να αποφύγει κάθε πιθανότητα να πραγματοποιηθούν μαζικές, πολιτικές τελετές αποχαιρετισμού, το ινδικό αντιδραστικό καθεστώς αρνείται να παραδώσει στην οικογένεια του την τέφρα του ηγέτη των ανταρτών στην κεντρική Ινδία. Παρά τις επίμονες προσπάθειες του μικρότερου αδελφού του και άλλων μελών της οικογένειας να πάρουν το πτώμα και να το κηδέψουν, η αστυνομία της πολιτείας Τσατίσγκαρ, περιφρονώντας ακόμη και δικαστική εντολή, προχώρησε σε αποτέφρωση του σώματος του κομμουνιστή ηγέτη. Μαζί του κάηκαν και τα σώματα έξι στελεχών του κόμματος που σκοτώθηκαν μαζί του την 21η Μαΐου. Η αστυνομία αρνήθηκε την παράδοση και αυτών στις οικογένειες παρότι ορισμένοι συγγενείς είχαν συγκεντρωθεί έξω από το νοσοκομείο της Ναραγιανπούρ και διεκδικούσαν επί ημέρες να παραλάβουν τις σορούς. Όσο όμως και προσπαθεί το ινδικό καθεστώς να τους εξαφανίσει τόσο αυξάνονται οι αντιδράσεις για τις μαζικές σφαγές στην Ινδία και διεθνώς. Κινητοποιήσεις και παραστάσεις έξω από ινδικές διπλωματικές αποστολές καταγράφτηκαν τις τελευταίες ημέρες σε πολλές χώρες στην Ευρώπη και στην Ασία. Μαζικές διαδηλώσεις διαμαρτυρίας έγιναν σε πολλές περιοχές της μεγάλης χώρας, όπως στην Τελανγκάνα, τo Παντζάμπ και αλλού.
Σε μια αναλυτική ανακοίνωση στις 25 Μαΐου μια τοπική επιτροπή του ΚΚ Ινδίας(Μαοϊκού) περιγράφει τις συνθήκες μέσα στις οποίες έγινε η 60ωρη μάχη της περικυκλωμένης μικρής ομάδας των ανταρτών με τις πολλαπλάσιες κυβερνητικές δυνάμεις. Σε μια δασώδη περιοχή, γνωστή ως Αμπουτζμάαντ (Άγνωστοι Λόφοι) στην περιοχή Ναραγιανπούρ του Τσατίσγκαρ, ειδικά αστυνομικά και παραστρατιωτικά σώματα, ο αριθμός των οποίων έφτασε τις 20 χιλιάδες, μπόρεσαν να απομονώσουν την ομάδα των 35 επίλεκτων ανταρτών που συνόδευαν τον ηγέτη του κόμματος. Σύμφωνα με την ανακοίνωση σκοτώθηκαν 28 και μόνο 7 μπόρεσαν να διαφύγουν ενώ ο Μπασάβα Ράτζου πιάστηκε ζωντανός και στην συνέχεια εκτελέστηκε. Η είδηση του θανάτου του συνοδεύτηκε από θριαμβευτικές δηλώσεις κυβερνητικών και αστυνομικών στελεχών, μεταξύ των οποίων, του πρωθυπουργού Μόντι και του υπουργού Εσωτερικών Αμίτ Σαχ. Ο τελευταίος έχει υποσχεθεί πως θα εξαλείψει το ένοπλο μαοϊκό κίνημα μέχρι τον Μάρτιο του 2026. Μαζί ένα κύμα δημοσιευμάτων στα ινδικά και διεθνή Μέσα προαναγγέλλουν με βεβαιότητα το τέλος του ινδικού μαοϊκού αντάρτικου που έχει ιστορία πολλών δεκαετιών και πανηγυρίζουν για τις επιτυχίες του ινδικού φασιστικού κράτους.
Σύμφωνα με βιογραφικό που περιέχεται στην ανακοίνωση του κόμματος ο Ναμπάλα Κεσάβα Ράο είχε γεννηθεί το 1955 σε χωριό στην πολιτεία Άντρα Πραντές. Ο πατέρας του ήταν δάσκαλος και η μητέρα του νοικοκυρά. Επηρεάστηκε από τις επαναστατικές ιδέες όταν σπούδαζε μηχανικός σε κολλέγιο στη Βαραγκάλ. Εντάχθηκε στις γραμμές της Ριζοσπαστικής Ένωσης Φοιτητών, μιας μαζικής και μαχητικής μετωπικής οργάνωσης του μαοϊκού ρεύματος, από τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ύστερα από την μοναδική σύλληψη του το 1980, πέρασε στην παρανομία και αναδείχθηκε σε ηγετικό στέλεχος της οργάνωσης ΚΚ Ινδίας (μ-λ)/ Λαϊκός Πόλεμος, μια από τις δύο μεγαλύτερες συνιστώσες του ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκού). Στην συνένωση και στην ίδρυση του οποίου το 2004 διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο. Ανέλαβε την ηγεσία στην κεντρική στρατιωτική επιτροπή του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και το 2017 αντικατέστησε στην θέση του γενικού γραμματέα τον Μουπάλα Λακσμάνα Ράο (Γκαναπάθι) που αποσύρθηκε για λόγους υγείας.
Ο θάνατος του Μπασάβα Ράτζου, αποτελεί αναμφίβολα σημαντική απώλεια για το ινδικό επαναστατικό κίνημα. Είναι ο πρώτος ηγέτης του ινδικού επαναστατικού κινήματος, μετά τον Τσάρου Μαζουμντάρ το 1972, που δολοφονείται ενόσω βρίσκεται σε αυτήν την θέση. Το ινδικό κόμμα από καιρό είχε παραδεχθεί πως το ένοπλο κίνημα βρίσκεται σε δύσκολη θέση ύστερα από μια πολυετή περίοδο μεγάλης εξάπλωσης, κορύφωση της οποίας ήταν η συνένωση των αντάρτικων δυνάμεων το 2004. Οι σημαντικές απώλειες των τελευταίων χρόνων και η υποχώρηση του από αρκετές περιοχές του λεγόμενου «Κόκκινου Διαδρόμου» δείχνουν να επιβεβαιώνουν αυτήν την εκτίμηση. Το ινδικό καθεστώς από την περίοδο της τελευταίας κυβέρνησης του Εθνικού Κογκρέσου είχε προσανατολιστεί σε μια αποφασιστική αιματηρή αντιμετώπιση του «μεγαλύτερου εσωτερικού κινδύνου» όπως είχε χαρακτηρίσει το ναξαλίτικο κίνημα ο τότε πρωθυπουργός Μανμοχάν Σινγκ. Με τις αντιδραστικές κυβερνήσεις Μόντι, που εκπροσωπούν τον βραχμανικό ινδουιστικό φασισμό, ξεπεράστηκαν και οι τελευταίοι δισταγμοί και η εκστρατεία ενάντια στο αντάρτικο κλιμακώθηκε. Σημαντική καμπή υπήρξε η αλλαγή στην τακτική αντιμετώπισης, η ανάληψη της διεύθυνσης των επιχειρήσεων από τον κεντρικό ομοσπονδιακό αστυνομικό μηχανισμό και η χρησιμοποίηση μέσω της τρομοκρατίας και της εξαγοράς ντόπιων στην επάνδρωση των παραστρατιωτικών δυνάμεων. Το ινδικό κράτος επιστράτευσε τον τελευταίο καιρό σημαντικούς πόρους και χιλιάδες ενόπλων, εγκατέστησε βαθιά μέσα στα δάση στρατόπεδα και επιδόθηκε σε ένα μαζικό κύμα καταστολής σε βάρος του ιθαγενούς πληθυσμού (Αντιβάσι) με σκοπό την απομόνωση του αντάρτικου από τις βάσεις και τις πηγές της δύναμης του. Η εκστρατεία αυτή, αντίθετα με τους ισχυρισμούς του ινδικού κράτους που υπόσχεται οικονομική ανάπτυξη και αντιμετώπιση της ακραίας φτώχειας, είναι μια αποικιακού τύπου κατοχή και επιχείρηση εκτόπισης. Η τεράστια περιοχή στην κεντρική Ινδία στην οποία αναπτύχθηκε το ένοπλο απελευθερωτικό κίνημα, είναι πλούσια σε φυσικούς πόρους και ορυκτά τα οποία αποτελούν στόχο των πολυεθνικών, του ξένου αρπακτικού κεφαλαίου και των συνεταίρων του, της ινδικής αστικής τάξης. Το ξερίζωμα των αυτόχθονων πληθυσμών από τις πατρογονικές εστίες τους και η καταστροφή της παραδοσιακής οικονομίας και του φυσικού περιβάλλοντος αποτελούν προϋποθέσεις για την λεηλασία αυτών των πόρων.
Σε αντίθεση με τους πανηγυρισμούς του ινδικού καθεστώτος το οποίο επιτέθηκε με δολοφονική μανία ενάντια στον «εσωτερικό εχθρό», παρά τις εκκλήσεις κινημάτων αλληλεγγύης και δημοκρατικών οργανώσεων για αποδοχή της πρότασης για εκεχειρία που είχαν εξαγγείλει οι αντάρτες, ο θάνατος του Ναμπάλα Κεσάβα Ράο προξένησε συγκίνηση και κατακραυγή στην Ινδία και στο εξωτερικό. Κόμματα και οργανώσεις της αριστεράς καταδίκασαν την μαζική σφαγή και πολλές διαμαρτυρίες πραγματοποιήθηκαν στην Ασία και στον υπόλοιπο κόσμο. Η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος στην ανακοίνωση της μεταξύ άλλων υπογραμμίζει: “ Αν και το ινδικό επαναστατικό κίνημα έχει υποστεί και στο παρελθόν απώλειες καταφέρνει να ανακάμπτει. Όσο υπάρχει εκμετάλλευση και καταπίεση από τους ιμπεριαλιστές, τους διεφθαρμένους καπιταλιστές και τους γαιοκτήμονες στην Ινδία, οι καταπιεσμένες τάξεις, οι καταπιεσμένες κοινωνικές ομάδες και οι καταπιεσμένες φυλές θα συνεχίσουν να διεξάγουν ταξικούς αγώνες και λαϊκούς πολέμους εναντίον τους. Κατά την διάρκεια αυτών των αγώνων και των λαϊκών πολέμων διαμορφώνονται σημαντικοί λαϊκοί ηγέτες. Γι' αυτό το «όταν πεθαίνει ένας ήρωας, γεννιέται ένας ήρωας» είναι κανόνας της ταξικής πάλης...” Η ανακοίνωση καταλήγει με κάλεσμα για διοργάνωση πανεθνικής κινητοποίησης στις 10 Ιουνίου και για συγκεντρώσεις μνήμης για τους μάρτυρες στο διάστημα ανάμεσα στις 11 Ιουνίου έως τις 3 Αυγούστου. Απευθύνει πρόσκληση σε φοιτητές, νέους, διανοούμενους, εργάτες, αγρότες, τη μεσαία τάξη, τους εθνικούς καπιταλιστές, τις γυναίκες, τους Ντάλιτ, τις φυλές, τις θρησκευτικές μειονότητες και τις καταπιεσμένες κοινότητες να συμμετέχουν το επαναστατικό κίνημα για την πραγματοποίηση των ιδανικών των μαρτύρων.
Πηγές και προτάσεις
ΔΙΑΒΑΣΤΕ την ανακοίνωση της επιτροπής της ειδικής ζώνης της Dandakaranya του ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκού) στα αγγλικά www.bannedthought.net/India/CPI-Maoist-Docs/Statements-2025/Basavaraju-CPI-Maoist-DSZC.pdf
ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ μια ινδική σελίδα στην γλώσσα Τελούγκου στην οποία είναι συγκεντρωμένες ανακοινώσεις κομμουνιστικών κομμάτων και οργανώσεων μεταξύ αυτών και του ΚΚΕ(μ-λ), avaninews.in/
* Κόκκινος επαναστατικός χαιρετισμός
Στο atheatoskosmosps.blogspot.com τα κείμενα συνήθως είναι εκτενέστερα εκείνων της έντυπης έκδοσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου